Kable DMX, AES/EBU

Kabel dmx, Kabel AES/EBU

Przewody tego rodzaju służą do przesyłania informacji do urządzeń składających się na system oświetlenia scenicznego. Za ich pomocą łączy się efekty i lampy z konsolą, która pełni funkcję interfejsu sterowniczego. Tego standardu można używać również do obsługi wytwornic dymu. Kabel DMX posiada zwykle złącza XLR z trzema pinami, ale zdarzają się również takie z pięcioma. Czytaj więcej...

Rekomendowane artykuły

Co to jest ruchoma głowa i jak działa?

Co to jest ruchoma głowa i jak działa?

Dziś przejdę do omówienia ruchomej głowy w kontekście urządzeń oświetleniowych, takich jak reflektory lub reflektory typu moving head, które są szeroko stosowane w branży rozrywkowej, w tym na koncertach, w teatrach i klubach nocnych.

Ruchome głowy – rodzaje, zastosowanie, cena …

Ruchome głowy – rodzaje, zastosowanie, cena …

Ruchome głowy są jednymi z najbardziej zaawansowanych urządzeń oświetleniowych. Wykorzystywane są głównie na scenie, ale także w architekturze. Fenomen ruchomych głów polega przede wszystkim na możliwości zdalnej zmiany kierunku świecenia. Dzisiejsze rozwiązania idą jednak nieco dalej i dają możliwości zmiany wiązki światła, barw oraz stosowania różnych efektów.

Gitara klasyczna a akustyczna – jaką wybrać?

Gitara klasyczna a akustyczna – jaką wybrać?

Gitara klasyczna a akustyczna – jaką wybrać?

Na pierwszy rzut oka gitara klasyczna i gitara akustyczna wyglądają na tyle podobnie że często są po prostu nierozróżniane. Nic dziwnego że osoby chcące zacząć swą przygodę z grą na gitarze, nie wiedzą czy wybrać gitarę akustyczną, czy gitarę klasyczną. Czytaj Dalej >>>

10 mitów dotyczących podestów scenicznych

10 mitów dotyczących podestów scenicznych

Dziś porozmawiamy o podestach scenicznych. Pewnie nie raz widziałeś je na różnych wydarzeniach, takich jak koncerty, występy teatralne czy wystawy. Te wielofunkcyjne konstrukcje pełnią wiele różnych ról, ale co ciekawe, wokół nich narosło wiele mitów. Dlatego dzisiaj postanowiłem rozwiać dziesięć najpopularniejszych mitów dotyczących podestów scenicznych