Adam Audio S6X aktywny monitor studyjny

Numer katalogowy: ADAM S6X
Brak towaru.



Kategoria
Marka
RodzajMonitory studyjne
Zasilanie kolumnyAktywne
Specyfikacja
czterodrożny
2 x Woofer HexaCone 12"
2 x Mid-Woofer 7.5"
2 x Midrange X-ART,
Tweeter X-ART
Moc500/700W
Pasmo przenoszenia23Hz - 50kHz
Zaawansowana regulacja parametrówfiltry 80Hz, >6kHz, <150Hz, głośność poszczególnych pasm
Aktywny monitor studyjny marki Adam Audio.

Monitory główne S6X i S7A Mk2 to odsłuchy zaprojektowane do pracy w dalekim polu, w dużych studiach muzycznych i filmowych. Zadaniem tych monitorów jest zapewnić wyjątkowy realizm brzmienia monitorów ADAM przy bardzo wysokim poziomie SPL.

S6X to jedne z najbardziej zaawansowanych monitorów studyjnych dostępnych obecnie na rynku. Można je znaleźć w najlepiej wyposażonych studiach tej branży, od elitarnych, prywatnych studiów nagrań do miejsc, w których rejestruje i miksuje się światowej klasy jazz, muzykę rockową, nagrania orkiestrowe oraz produkcje hip-hopowe. Symetryczny w poziomie układ przetworników i niezwykłe wymiary membran większych głośników, zaowocowały wyjątkowo płaską charakterystyką przenoszenia i niezwykle realistyczną, pełną dynamiki reprodukcją dźwięku w całym zakresie pasma. Zestaw dostępnych na panelu przednim manipulatorów pozwala dokładnie dopasować brzmienie monitorów do akustyki pomieszczenia. 
Ten monitor główny może bez wysiłku zapewnić bardzo wysoką skuteczność i poziom mocy, a także wytworzyć ciśnienie na szczytowym poziomie powyżej 120 dB bez efektu kompresji czy wyostrzenia barwy dźwięku. 
Przeznaczony do dużych reżyserek, studiów filmowych lub dźwiękowych S6X będzie najlepszym wyborem wśród monitorów z górnej półki.
Zgodnie z głównym założeniem projektantów firmy ADAM, aby uzyskać możliwie najbardziej realistyczną reprodukcję dźwięku, nie może być mowy o jakimkolwiek podbiciu w zakresie częstotliwości basowych. Co więcej, podstawą neutralnej charakterystyki brzmienia przy wysokiej głośności jest szeroki kąt rozproszenia sygnału w poziomie i nieco węższy kąt rozproszenia w pionie - pozwala to zredukować odbicia od sufitu, podłogi i konsolety mikserskiej. Maksymalna redukcja odbić procentuje znakomitą sceną dźwiękową i lepszą lokalizacją dźwięków, więc miksy tworzone z pomocą tych monitorów zabrzmią doskonale również na wszystkich innych systemach odsłuchowych. 
Bogaty zestaw manipulatorów na panelu przednim pozwala kontrolować brzmienie w zakresie dotąd niedostępnym w monitorach głównych.
Obok pokrętła wzmocnienia sygnału wejściowego umieszczono regulatory poziomu dla każdego z czterech głośników, filtry typu półkowego dla obu zewnętrznych przedziałów spektrum i trzy, w pełni parametryczne filtry [20-200Hz] których można użyć do eliminacji zjawiska fal stojących, jeśli takie występują w pomieszczeniu kontrolnym. Filtry można wyłączać indywidualnie lub grupowo, dzięki czemu łatwo sprawdzić rezultaty ich działania porównując z sygnałem podstawowym. 
W dużych studiach miksujących ścieżki do produkcji filmowych, nierzadko zachodzi potrzeba wykreowania brzmienia typowego dla sali kinowej. Dla pełnej zgodności ze standardem ISO 2969 w monitorze zastosowano układ filtra Dolby™ X-curve. 
Wykorzystująca szum różowy funkcja X-curve działa jak filtr dolno-przepustowy o nachyleniu 3 dB/okt. dla zakresu powyżej 2 kHz. Oba modele - S6X i S7A Mk2 - wyposażono w przełącznik aktywujący ten filtr, co eliminuje konieczność stosowania dodatkowych procesorów podczas miksu filmowego.
Dodatkowy przełącznik wejścia dostępny z przodu pozwala na obsługę bez ruszania monitora.
Jeśli zajdzie taka potrzeba wszystkie wskaźniki świetlne LED można przyciemnić.


Cechy szczególne:
  • Zaawansowany układ D’Appolito 
Układ rozmieszczenia siedmiu przetworników odpowiednio dopasowano do wymiarów kolumny. Jednym z najważniejszych cech unikalnej konstrukcji tych monitorów jest pozioma symetria układu przetworników, który określić można mianem zaawansowanego układu D’Appolito. Jeżeli dla głośników zostało właściwie dostrojone pasmo, taki układ - obok wspomnianej charakterystyki rozpraszania - jest bardzo korzystny z dwóch powodów. Zapobiega niespodziewanym zmianom kierunkowości dla poszczególnych częstotliwości, zapewniając zgodne harmonicznie rozpraszanie dźwięków w całym zakresie pasma. Zjawiska przypadkowych zmian w kierunkowości - kiedy je wyeliminujemy - nie można uchwycić na analizatorze częstotliwości, ale można to usłyszeć słuchając różnego typu materiału, od prostych źródeł dźwięku w rodzaju ludzkiego głosu do szerokich w plany nagrań orkiestrowych.
Znacznie lepiej w pełnym paśmie rozkłada się potencjał dynamiczny monitora, więc głośniejsze sesje nagraniowe czy miksowanie przy poziomach 120 dB SPL nie będą męczące dla słuchu.

  • Wybitna charakterystyka impulsowa 
Aby uzyskać jeszcze bardziej precyzyjną i pozbawioną zniekształceń reprodukcję dźwięku wszystkie przetworniki zamontowano na niebywale sztywnej, aluminiowej płycie o strukturze plastra miodu.

  • Wzmacniacze 
W modelach S6X i S7A Mk2 zastosowano wzmacniacze i zasilacze nowej generacji [PWM], które tworzą niezwykle skuteczne [odpowiednio 1000 i 1500W] moduły wzmocnienia.  Wzmacniacze wyposażono w zaawansowane układy zabezpieczające, więc mogą długo działać niezawodnie, na stałym poziomie temperatury, co nie jest możliwe w przypadku konwencjonalnych układów. Wzmacniacze charakteryzuje niesłychanie niską impedancją wyjściowa i współczynnik tłumienia >4.000. 

Termin wysyłki liczony jest od zaksięgowania wpłaty.
W wyjątkowych sytuacjach czas realizacji może ulec wydłużeniu.

Rekomendowane artykuły

Gitara klasyczna a akustyczna – jaką wybrać?

Gitara klasyczna a akustyczna – jaką wybrać?

Gitara klasyczna a akustyczna – jaką wybrać?

Na pierwszy rzut oka gitara klasyczna i gitara akustyczna wyglądają na tyle podobnie że często są po prostu nierozróżniane. Nic dziwnego że osoby chcące zacząć swą przygodę z grą na gitarze, nie wiedzą czy wybrać gitarę akustyczną, czy gitarę klasyczną. Czytaj Dalej >>>

Stojak na nuty - Jaki wybrać? Pulpity do nut dla każdego.

Stojak na nuty - Jaki wybrać? Pulpity do nut dla każdego.

Stojak do nut jest jednym z niezbędnych akcesoriów muzycznych które należy zakupić, przede wszystkim dla wygodny grania na różnych instrumentach. Na rynku dostępne są różne stojaki na nuty, od różnych producentów i w różnych przedziałach cenowych. W tym artykule postaram się wyjaśnić na co zwrócić uwagę przy zakupie, jakie są rodzaje pulpitów do nut, jakie są akcesoria oraz jacy producenci są godni uwagi.

Nagłośnienie mobilne, kolumny przenośne na baterie

Nagłośnienie mobilne, kolumny przenośne na baterie

Nagłośnienie mobilne, kolumny przenośne na baterie

Nagłośnienie mobilne jest coraz bardziej popularne, nie tylko wśród szkół, hoteli i domów kultury, ale także wśród miłośników muzyki i nie tylko. Od kilku lat widoczne jest coraz większe zapotrzebowanie na systemy nagłośnienia przenośnego z zasilaniem akumulatorami. Początkowo tego typu urządzenia były w ofercie zaledwie kilku producentów, obecnie niemalże każda marka ze średniej półki ma w ofercie nagłośnienie mobilne.

Avante A15, A10 Achromic – test, recenzja i opinie

Avante A15, A10 Achromic – test, recenzja i opinie

Ostatnio trafiły do nas na testy aktywne kolumny głośnikowe Avante A10 i Avante A15. Jako pierwsi w Polsce mieliśmy okazję dokładnie przetestować nową markę grupy ADJ. Pierwsza seria Avante nazwana Achromic jest zestawem nagłośnienia ze średniej półki, seria składa się z 3 kolumn aktywnych wyposażonych w system sterowania DSP oraz dwóch aktywnych subwooferów.